Thijs Roovers en Jan van de Ven

Jan van de Ven (39) (links op de foto) is leraar in het primair onderwijs sinds 2008. Hij schreef mee aan Nieuwkomers op school (Pica, 2016). En is nu werkzaam als invalleraar, dit combineert hij met tal van andere onderwijsuitdagingen. Als projectleider was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van dertig tutorials ‘Beter thuis in afstandsonderwijs’ tijdens de eerste lockdown in de coronacrisis en zette hij in samenwerking met 25 collega’s een gloednieuwe hbo-master in elkaar voor Academica Business College. Na het afronden van het kwartiermakerschap van het Lerarencollectief is Jan, naast zijn invalwerk, aan de slag gegaan als Programmamanager Leraren bij ResearchED Nederland. Jan schrijft columns voor vakblad Didactief en voor De Limburger.

Thijs Roovers (42) is tevens sinds 2008 werkzaam als leraar in het primair onderwijs. Daarvoor werkte hij bij een groot Amerikaans bedrijf. Zijn keuze om het onderwijs in te gaan kwam na een tussenjaar, waarin hij werkte als matroos op een groot zeilschip en daar met onder andere schoolklassen ging zeilen. ‘Het werken met kinderen gaf me meer energie dan werken voor een groot bedrijf. De keuze was daarom snel gemaakt; ik ging de pabo doen.’ Na het afronden van de opleiding startte hij als leraar op de Leonardo da Vincischool in Amsterdam. Ook behaalde hij de master Professioneel Meesterschap. Hij was betrokken bij de oprichting en organisatie van Meetup020, waar bijeenkomsten werden georganiseerd voor en door leraren over verschillende onderwijs gerelateerde onderwerpen, in Amsterdam. Momenteel werkt Thijs op twee verschillende basisscholen in Amsterdam en schrijft hij regelmatig blogs voor het vakblad JSW.

 

Thijs Roovers en Jan van de Ven zijn de auteurs van:

 

pica.omslag.leraar-durf-te-claimen lr

Winkelwagen
Scroll naar boven