Coole Kikker- Wie ben ik-spel

 74,00

Anne Kooijman

Met behulp van de zeshoekige kaartjes in de regenboogkleuren in het Coole Kikker- Wie ben ik-spel, kan een kind zijn unieke eigenschappen in kaart brengen. Zo krijgt het meer inzicht in zijn persoonlijkheid, zoals hij deze op dit moment, ervaart. Het is een effectief hulpmiddel voor de behandelende therapeut om het kind in zijn ontwikkeling te ondersteunen.

Nieuw!

 

Leer jezelf kennen!

Met behulp van de zeshoekige kaartjes in de regenboogkleuren kunnen kinderen hun eigen unieke eigenschappen in kaart brengen. Zo krijgen zij meer inzicht in de eigen persoonlijkheid, zoals ze deze op dit moment ervaren. Het is een effectief hulpmiddel voor de behandelende therapeut om een kind in diens ontwikkeling te ondersteunen. De kleuren van de kaartjes – rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo (en violet voor de uitspraken over school) – zijn gekozen om te benadrukken hoe mooi elk mens is in zijn diversiteit van eigenschappen; je mag altijd zijn wie je bent. De regenboog is ook een symbool van hoop, vrede en troost.

Spelenderwijs ontstaan er gesprekken over hoe een kind zich thuis, op school en met vrienden gedraagt. Ook kunnen kinderen daarna goed aangeven welke eigenschappen ze in de toekomst nog zouden willen ontwikkelen.

De zeshoekige kaartjes in de regenboogkleuren bevatten uitspraken over de vijf verschillende persoonlijkheidskenmerken:

  • extraversie
  • emotionele stabiliteit/neuroticisme
  • altruïsme/gericht zijn op de ander
  • openheid/gericht op het nieuwe
  • zorgvuldig en georganiseerd zijn/consciëntieus zijn
  • en een extra set kaartjes, met onderwerpen waar veel kinderen tegenwoordig mee worstelen.

Dan is er nog een extra spel in de doos: ‘Wie ben ik op school?’

Dit spel is speciaal samengesteld om te praten over de situatie op school en het gedrag dat het kind daar laat zien. Hier hoort een aparte groep violet gekleurde kaartjes bij.

Hoe werkt het?

Het kind kiest de kaartjes met uitspraken en legt die rondom het gouden kaartje ‘Dit ben ik’! Zo krijgen kinderen meer inzicht in hoe ze zichzelf op dat moment zien, wat hun voorkeuren zijn en welke persoonlijkheidskenmerken op dit moment bij hen passen. In sommige kenmerken zullen zij zich helemaal herkennen, terwijl andere af en toe van toepassing zijn. Ondertussen ontstaan er vanzelf gesprekken over waarom een  kind zichzelf op deze manier ziet en welke persoonlijkheidskenmerken hij of zij graag zou willen ontwikkelen.

Als het kind daarvoor toestemming geeft, kan er na afloop een foto gemaakt worden van de neergelegde kaartjes. Met behulp van de foto kan, op een later moment, gemakkelijk het inventarisatieformulier ingevuld worden. Deze inventarisatie is een momentopname om van daaruit de begeleiding van het kind te ondersteunen. Deze mag niet gebruikt worden als een test of een vaststaande zelfbeoordeling, want ieder mens verandert voortdurend door alles wat er om hem of haar heen gebeurt.

Uitvoering:

Kaartspel in doos

Tijd:

Aantal spelers:

1 speler met een therapeut of begeleider

Leeftijd:

Ook interessant voor jou…

Winkelwagen
Scroll naar boven