De leraar: vakmanschap in onderwijs

 19,95

Onder redactie van Paul A. Kirschner en Tine Hoof

Nieuw!

In De leraar: vakmanschap in onderwijs vind je een rijke verzameling van belangrijke, wetenschappelijke inzichten die in de dagelijkse onderwijspraktijk het verschil kunnen maken voor de leerling én de leraar, op alle schoolniveaus.

Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere: effectieve feedback, hoge verwachtingen, de kracht van een goede relatie en hoe je die opbouwt; het belang van kennis en de organisatie daarvan; het effectief en efficiënt inzetten van educatieve technologie; beter benutten van het leerpotentieel; de positieve impact van goede toetsing en nog veel meer.

Kennis, praktische adviezen en inspiratie voor iedere leraar

In De leraar: vakmanschap in onderwijs vind je een rijke verzameling van belangrijke, wetenschappelijke inzichten die in de dagelijkse onderwijspraktijk het verschil kunnen maken
voor de leerling én de leraar, op alle schoolniveaus.

Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere: effectieve feedback, hoge verwachtingen, de kracht van een goede relatie en hoe je die opbouwt; het belang van kennis en de organisatie daarvan; het effectief en efficiënt inzetten van educatieve technologie; beter benutten van het leerpotentieel; de positieve impact van goede toetsing en nog veel meer.

De Nederlandse, Vlaamse en internationale auteurs van dit boek hebben allemaal hun sporen verdiend in het onderwijs, hetzij als leraar, lerarenopleider of onderzoeker.

Met bijdragen van:
Astrid Geudens, Claudio Vanhees, Dominique Sluijsmans, Eva Maesen, Eva Naaijkens, Geert Speltincx, Gerard Baars, Gert Verbrugghen, Henk Byls, Inge de Wolf,  Jasper Nijlunsing, Johan De Wilde, Kenneth Lammers, Kirsten Schraeyen, Kristel Vanhoyweghen, Kristiaan Versluys, Marcel Schmeier, Martin Bootsma, Marita Eskes, Michiel Wils, Mitte Schroeven, Paul A. Kirschner, Pedro De Bruyckere, Pieter Verachtert, Redwane Bouttaouane, Rinke Vanhoeck, Stijn Vanhoof, Tim Surma, Tine Hoof, Wouter Buelens.

Uit de inleiding:
De reden dat we een publicatie met het thema Evidence Informed didactiek hebben samengesteld, is simpel en duidelijk: we streven naar beter en rechtvaardiger onderwijs. We hopen dat dit boek je kan helpen om meer en nog betere beslissingen voor het lesgeven te nemen op basis van de wetenschappelijke evidentie die we hier presenteren.

ISBN

9789493336254

Uitvoering:

paperback

Omvang:

184 pagina's

Formaat:

17 x 24 cm

Winkelwagen
Scroll naar boven