MediJA Praat

 15,95

Jonger

MediJA Praat is bedoeld voor iedereen die met kinderen in gesprek wil gaan over (sociale) media. De invloed van de media in het dagelijks leven wordt steeds groter en is bijna niet meer weg te denken. Aan ons de taak om kinderen te leren hoe zij met media kunnen omgaan.

Voor een goed gesprek over (sociale) media!


MediJA Praat
is bedoeld voor iedereen die met kinderen in gesprek wil gaan over (sociale) media. De invloed van de media in het dagelijks leven wordt steeds groter en is bijna niet meer weg te denken. Aan ons de taak om kinderen te leren hoe zij met media kunnen omgaan.

Net zoals in het dagelijks leven, doen kinderen ook online positieve en negatieve ervaringen op. Het is belangrijk om over deze online gebeurtenissen te praten. Want juist als het normaal is om hierover te praten zullen zij eerder hun negatieve ervaringen delen en niet wachten tot hun ouders er zelf achter komen of tot de situatie uit de hand is gelopen. Daarnaast is het heel leuk om van kinderen te horen wat zij doen.

Iedereen kan MediJA Praat op zijn eigen manier gebruiken en invullen. Om je op weg te helpen zijn enkele spelvormen in de handleiding opgenomen. Ook lees je in de handleiding tips om door te vragen op de antwoorden die kinderen geven.

Lees de blog >>
Praten over sociale media in de klas


Inhoud

MediJA Praat bestaat uit 54 kaartjes met stimulerende vragen over (sociale) media, een blokkeerkaart en een blanco kaartje. De kaarten zijn gemaakt voor kinderen vanaf 10 jaar.
Er zijn 2 categorieën:
– Oranje kaartjes: deze kunnen gebruikt worden vanaf 10 jaar en ouder
– Roze kaartjes: deze zijn geschikt voor kinderen vanaf 13 jaar

 

Downloads:

De downloads die horen bij dit boek vind je hier.

 

‘Deze kaartenset is een mooie handreiking om het gesprek aan te gaan.’ Wij-spelen.nl

‘Een aanrader voor thuis, in de klas of in jouw praktijk!’ – Susan Spekschoor

MediJA Praat zorgt voor betrokkenheid en bevlogenheid bij tieners. Ze helpen de gespreksleider zeker om gerichte vragen over sociale media te stellen en om het gesprek hierover aan te gaan.’ – Martijn Bos, Mediawijzer.net

 

Doelgroep:

Uitvoering:

Stevige hardkartonnen doos met deksel, incl. handleiding

Aantal:

54 full colour kaarten

ISBN

9789492525444

Leeftijd:

Winkelwagen
Scroll naar boven