Nieuw!
Als een autoriteit als Anton Horeweg besluit om alles wat hij weet over gedrag in de klas in één uitgave te bundelen, verwacht je geen dun boek. Zijn Handboek Gedrag op school bestaat dan ook uit maar liefst drie delen. Het is een uniek en onmisbaar naslagwerk voor leerkrachten. Elk deel is afzonderlijk verkrijgbaar, maar de boeken zijn ook samen te koop in een luxe box die eigenlijk op geen enkele school mag ontbreken!
In deze uitgebreide en zeer gedegen onderbouwde gedragsreeks gaat Horeweg in op alle mogelijke vormen en oorzaken van storend gedrag in de klas, en wat de leerkracht eraan kan doen om dit gedrag te voorkomen of te verhelpen. Het is nadrukkelijk niet bedoeld om ‘labeltjes’ te plakken: de boodschap van Horeweg blijft boven alles dat kinderen met ‘probleemgedrag’ doen zoals ze doen uit onmacht en niet uit onwil! Verandering moet in de meeste gevallen niet komen vanuit het kind, maar vanuit de leerkracht: die leert de onderwijs- en opvoedingsbehoeften van het kind herkennen en onderkennen en met die wetenschap aan de slag te gaan. De vele handreikingen in de boeken kunnen daarbij helpen.
Deel 2 bevat de volgende onderwerpen:
ASS
DCD
Angst- en stemmingsstoornissen
Faalangst
NLD
Tourette
(Hoog)begaafdheid
Hier vind je de andere delen:
Handboek gedrag op school – deel 1
Handboek gedrag op school – deel 3
Handboek gedrag op school – complete box
 ‘Lastig gedrag moet voor jou een signaal zijn en je dwingen tot bewust nadenken over wat dat gedrag ook altijd zegt over jou en de situatie en wat je nu te doen staat. Een heel mooie toepasselijke gewetensvraag – door Anton zelf genoemd – is: ‘zou jij bij jezelf in de klas willen zitten?’ Zijn boek gaat dus eigenlijk niet zozeer over het gedrag van de leerling, maar veeleer over dat van de leerkracht!’ – Trix van Lieshout
‘De beschrijvingen zijn exact en helder en steken onderwijsprofessionals een hart onder de riem met concrete, bruikbare praktijkhandreikingen onder de noemer ‘Wat kun je doen in de klas?’.’ – NBD Biblion