Je bevindt je hier: Home / Titels / Verwacht / Onderwijs / Schoolleiders / Eigenaarschap, alignment en continuous improvement
Doelgroep: po
Uitvoering: paperback
Formaat: 14,5 x 21 cm
Omvang: 104 pagina's
ISBN 9789491806728
Auteur(s):

Henk Mulders, Dea Knol e.a.

Eigenaarschap, alignment en continuous improvement

Prijs (ex. BTW)
€ 25,00
€ 1,42
€ 25,00

 

‘De doelgroep, schoolleiders en onderwijsbestuurders, krijgt mede op basis van de theorie van onderwijsfenomenen als Hattie, Fullan en Marino voldoende handreikingen om hun schoolontwikkeling stapsgewijs te actualiseren en nog beter neer te zetten.’ - NBD Biblion

 

We weten wat werkt. Er is veel bekend over de effectieve school en duurzame schoolontwikkeling. Toch blijft het onderwijs worstelen met de vraag hoe deze wetenschappelijke inzichten toegepast kunnen worden in de dagelijkse praktijk. Eerste stappen lukken, maar een totale aanpak, waarbij de resultaten van de verschillende onderzoeken in samenhang worden toegepast op het niveau van de leerling, de klas, de leerkracht, het team en bovenschools, blijkt lastig en schrikt af.

In Eigenaarschap, alignment en continuous improvement presenteren wij zo’n samenhangende aanpak. We laten zien hoe je het voor elkaar kunt krijgen dat leerlingen, medewerkers en bestuurders zich eigenaar gaan voelen van hun eigen leerproces en de collectieve ambitie. De werkwijze van het team staat daarbij model voor de werkwijze die de leerkracht met zijn leerlingen in de praktijk brengt. Wij noemen dat alignment, of in het Nederlands ‘parallelle processen’ of ‘congruentie’.

Of het nu om leerlingen, leraren, schoolleiders, bestuurders of de hele organisatie gaat: leren en ontwikkelen kan niet zonder je eigenaar te voelen, je continu te willen verbeteren en van anderen te leren.

Verder geven we in dit boek concrete tips voor de klas, illustreren interviews met professionals uit de onderwijspraktijk het belang van eigenaarschap en alignment in de school, en deelt niemand minder dan Jay Marino voorbeelden van good practice. Bij elkaar genomen vormt het een goede basis voor het proces van continu ontwikkelen en verbeteren: omdat een kind maar één kans heeft op goed onderwijs.

 

In de serie Leiderschap in de onderwijspraktijk zijn ook verkrijgbaar:
1. De professionele leergemeenschap
2. Duurzame schoolontwikkeling
3. Omgaan met ouders
4. Succesvolle schoolprofilering
5. Strategisch omgaan met onderwijshuisvesting
6. Onderwijskundig leiderschap
7. Gesprekkencyclus: van zinvol naar betekenisvol
8. Onderzoeksmatig leiderschap
9. Handboek Onderwijsrecht
10. Eigenaarschap, alignment en continuous improvement
11. Kansrijke medezeggenschap
12. Druk druk druk
13. Hoe komen we van deze rotonde?
14. Wet Werk en Zekerheid
15. Veranderend toezicht 
16. Werken aan pedagogische sensitiviteit 
17. Sociale veiligheid in school
18. Integrale kindcentra
19. Over het schoolhek heen (verwacht)
20. Startende leraren in het po en vo (verwacht)

 

Word abonnee!

U kunt ook abonnee worden van de serie Leiderschap in de onderwijspraktijk en profiteren van de vele voordelen! Alle voordelen op een rijtje? Klik hier »

Bekijk ook:

_MOD_CWB_PAGE_VM   1 _MOD_CWB_OF_VM 0  

Twitter Feed

PicaCongressen Kom je ook? Deze week kun je je nog inschrijven tegen het voordelige vroegboektarief: onderwijscongres.picacongressen.nl pic.twitter.com/PItPGxlB9h

Retweeted 9 uur geleden via Twitter for iPhone • 4 retweets

Onderwijsgek 'Dit boek heeft heldere adviezen voor effectieve rekenlessen en rekent af met rekenmythes. Zegt het voort, schaf he… twitter.com/i/web/status/9…

Retweeted 9 uur geleden via Twitter for iPhone • 7 retweets

Contact

  • Postbus 365, 1270 AJ, Huizen 
  • T +31  (0)35 542 95 48 

Winkelwagen

 x 
Totaal: 0.00
Je winkelwagen is leeg