Je bevindt je hier: Home / Titels / Verwacht / Onderwijs / Schoolleiders / Eigenaarschap, alignment en continuous improvement
Uitvoering: paperback
Formaat: 14,5 x 21 cm
Omvang: 104 pagina's
ISBN 9789491806728
Auteur(s):

Henk Mulders, Dea Knol e.a.

Eigenaarschap, alignment en continuous improvement

Prijs (ex. BTW)
€ 25,00
€ 1,42
€ 25,00

 

‘De doelgroep, schoolleiders en onderwijsbestuurders, krijgt mede op basis van de theorie van onderwijsfenomenen als Hattie, Fullan en Marino voldoende handreikingen om hun schoolontwikkeling stapsgewijs te actualiseren en nog beter neer te zetten.’ - NBD Biblion

 

We weten wat werkt. Er is veel bekend over de effectieve school en duurzame schoolontwikkeling. Toch blijft het onderwijs worstelen met de vraag hoe deze wetenschappelijke inzichten toegepast kunnen worden in de dagelijkse praktijk. Eerste stappen lukken, maar een totale aanpak, waarbij de resultaten van de verschillende onderzoeken in samenhang worden toegepast op het niveau van de leerling, de klas, de leerkracht, het team en bovenschools, blijkt lastig en schrikt af.

In Eigenaarschap, alignment en continuous improvement presenteren wij zo’n samenhangende aanpak. We laten zien hoe je het voor elkaar kunt krijgen dat leerlingen, medewerkers en bestuurders zich eigenaar gaan voelen van hun eigen leerproces en de collectieve ambitie. De werkwijze van het team staat daarbij model voor de werkwijze die de leerkracht met zijn leerlingen in de praktijk brengt. Wij noemen dat alignment, of in het Nederlands ‘parallelle processen’ of ‘congruentie’.

Of het nu om leerlingen, leraren, schoolleiders, bestuurders of de hele organisatie gaat: leren en ontwikkelen kan niet zonder je eigenaar te voelen, je continu te willen verbeteren en van anderen te leren.

Verder geven we in dit boek concrete tips voor de klas, illustreren interviews met professionals uit de onderwijspraktijk het belang van eigenaarschap en alignment in de school, en deelt niemand minder dan Jay Marino voorbeelden van good practice. Bij elkaar genomen vormt het een goede basis voor het proces van continu ontwikkelen en verbeteren: omdat een kind maar één kans heeft op goed onderwijs.

 

In de serie Leiderschap in de onderwijspraktijk zijn ook verkrijgbaar:
1. De professionele leergemeenschap
2. Duurzame schoolontwikkeling
3. Omgaan met ouders
4. Succesvolle schoolprofilering
5. Strategisch omgaan met onderwijshuisvesting
6. Onderwijskundig leiderschap
7. Gesprekkencyclus: van zinvol naar betekenisvol
8. Onderzoeksmatig leiderschap
9. Handboek Onderwijsrecht
10. Eigenaarschap, alignment en continuous improvement
11. Kansrijke medezeggenschap
12. Druk druk druk
13. Hoe komen we van deze rotonde?
14. Wet Werk en Zekerheid
15. Veranderend toezicht 
16. Werken aan pedagogische sensitiviteit (verwacht) 
17. Integrale kindcentra (verwacht)
18. Over het schoolhek heen (verwacht)

Word abonnee!

U kunt ook abonnee worden van de serie Leiderschap in de onderwijspraktijk en profiteren van de vele voordelen! Alle voordelen op een rijtje? Klik hier »

Bekijk ook:

_MOD_CWB_PAGE_VM   1 _MOD_CWB_OF_VM 0  

Twitter Feed

Uitgeverij_Pica Workshop 2: De Ringaanpak: een groepsdynamische benadering ow.ly/FClr30etyRs pic.twitter.com/xgQxbne6do

6 uur geleden via Hootsuite

LauraStroo Kom ook 20-9-17 naar het Onderwijscongres van @PicaCongressen! o.a. lean en #agile werken met schoolteams #scrum goo.gl/waHHLe

Retweeted 16 uur geleden via Twitter for iPhone • 2 retweets

Contact

  • Postbus 365, 1270 AJ, Huizen 
  • T +31  (0)35 542 95 48 

Winkelwagen

 x 
Totaal: 0.00
Je winkelwagen is leeg